luni, 28 octombrie 2013

Retete electronice

Citesc Dilema Veche, totusi, nu sunt abonata. Astazi, mi-au trimis mail cu ''Tema saptaminii: Gospodaria, toamna'' . Avand reminescente pe aceasta tema, m-am simtit vizata. Trebuie sa recunosc, am incercat sa fentez indicatiile manualului tehnic al cuptorului (care indica foarte clar monitorizarea si repetitia pentru o reusita a setarilor), hoinarind prin blogurile culinare. Mai toata lumea are retete de la bunica, mamica. Cele mai reusite fiind cele publicate de Silvia Jurcovan si Sanda Marin. Nu neg experienta si gusturile nimanui, dar suntem bombardati cu informatii care uneori ne pot fi folositoare. Lucrurile se schimba din mers, chiar si in bucatarie. 
Domnul Mircea Groza ne propune un magiun care se fierbe 18-20 de ore. Pasta aceasta inchisa la culoare si dulce, mai poate contine ceva folositor organismului? 
Anul acesta am facut pentru prima data magiun. M-am inspirat dupa dulceata de gutui in care se pune zeama de lamaie la inceput pentru a-si pastra culoarea, rezultatul a fost exceptional.
Ca o noutate, este playlist-ul care te ajuta sa faci magie in bucatarie. Trebuie sa recunoastem, barbatii sunt cei mai buni....si-n bucatarie;)


Pentru musafirii mei cu nostagia dulciurilor de la bunica...mamica, m-am hotarat sa-mi incep caietul electronic cu retete adaptate cuptorului electric.
                                        

Setari: preincalzit cuptorul la 250 grade C, raftul 3, cu ventilatie, timp de 50' la temperatura de 170 grade C
Aluatul se bate de cel putin 100 de ori de masa, in lighean (daca este din plastic se poate crapa)
Pentru potentarea gustului se foloseste numai vanile.

                                                   Trigoane cu mere
Se pot umple cu orice. Succesul este garantat de calitatea foilor si untului.

                                                   Dulceata si peltea de gultui

                                                 Tarta cu prune
Se inlocuieste uleiul cu unt.
                          
                                Carte de bucate scrisa de Sanda Marin
                         
                                              Cozonac

Dupa mai multe incercari de cozonaci la cuptorul electric, am ajuns la concluzia ca retetele cu ingrediente din belsug, asa, ca la sarbatoare, nu merg. Am gasit reteta doamnei Gabriela Cara, cea mai reusita de pana acum, la care ma si opresc. Se poate compensa zaharul cu stafide inmuiate in rom si zaharul din umplutura(albusurile batute spuma cu 200g zahar, 400g nuci macinate, cacao)
                                                Bucte 

M-am plictisit sa caut retele care mi-au iesit, voi reveni. Succesul va fi cand voi reusi cozonacii de alta data, numai acesta este interesul meu, facand parte din traditia sarbatorilor.  Restul, rasfat pentru cei dragi. Pana la urma, nimeni nu gateste mai bine ca bunica!
                                                        sursa